fredag 3 april 2015

Vilket påskägg jag fick!

I förmiddags plingade det till i min iPhone. Det fanns ett nytt mail att läsa. Såg att det var från Skolverket och tänkte direkt på min lärarlegitimation. I 9 månader och 3 dagar fick jag vänta på det men så idag kom det äntligen :-) Bättre påskpresent kan man nog inte få. 


Innan man har fått sin lärarlegitimation kan man bara få en visstidsanställning. I praktiken innebär det att man inte får vara med och löneförhandla alls. Varken förra året eller det här året fick jag ta del av lönerevisionen. Men nu eftersom min legitimation har kommit så lär jag få en tillsvidareanställning och en liten höjning av lönen.

Lite sådär att det inte räcker med examensbeviset för att få en fast anställning. Har man pluggat i 3½ år och fått sitt examensbevis så bör det ju vara bevis nog på att man är färdigutbildad. Men men...

Happy day!!

12 kommentarer:

  1. Vilken otrolig Påskpresent!
    ♡ -ligt Grattis/Kram

    SvaraRadera
  2. Bästa påskpresenten, stort grattis och och en riktigt Glad Påsk. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Tina! Glad påsk :-) Kram

      Radera
  3. Känns helt tokigt att behöva vänta så länge! Min yngsta dotter håller på att utbilda sig till förskollärare just nu och hon berättade om något liknande. Låter helt galet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sanslöst... Nu är ju introduktionsåret borta. Innan var man tvungen att söka när introåret var gjort. Direkt när din dotter har fått sitt examensbevis så får hon söka.

      Radera
  4. G R A T T I S !!! Vad fantastiskt för dig!
    Och vad kul att du hittat till mig! Nu ska jag läsa vidare här hos dig.
    Ha en fin påskhelg,
    kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Gratulerar!!!
    Sjukt att behöva vänta så länge. Varför undrar jag som inte vet nåt :).

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! ❤️ Ja väntetiderna är hemska... Men nu har jag äntligen fått min så :-) Kram!

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥