söndag 5 april 2015

Påskafton

Igår var vi hembjudna till min mamma och hennes man. De bjöd på en stor påskbuffé, massor av god mat! Tillsammans med oss var också mina svärföräldrar och min "styvfarmor". 

Mina favoriter är sill, ägg och Janssons frestelse. Min broccolipaj som jag gjorde igår fick också ta plats ibland maten. En riktig höjdare faktiskt. 




Pratade med en bekant igår som menade att det absolut inte var påsk om man inte åt memma. Äter du memma? Jag har aldrig ens hört talas om det tidigare. Blev du nyfiken så kan du läsa mer om memma här.

Ha en fortsatt fin påskdag!

4 kommentarer:

  1. Aldrig hört talas om och näe aldrig ätit.

    Ha en underbar söndag (kväll) !

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi lärt oss något nytt :-)
      Ha en fin kväll du också!
      Kram

      Radera
  2. Memma tillhör inte våra påsktraditioner. Fint dukat med häftiga ägg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att ni hade en fin påsk Jenny! Kram

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥