måndag 6 april 2015

Annandag Påsk - Planeringstid

Annandag Påsk och här tar vi det lugnt idag. Igår rensade vi i köksskåpen, putsade fönster, planterade blommor och städade. Så idag tar vi det lugnt. Barnen är utspridda lite här och var i huset, lugnet har lagt sig. Själv passar jag på att ha lite planeringstid inför denna veckas jobb. Det är mycket som händer framöver. Till sommaren släpper jag mina barn till förskoleklass och innan dess är det mycket som ska bockas av på att-göra-listan. Övergångar, avslutningar, samtal o.s.v


Solen sken i förmiddags, en kall men solig morgon med frost på bilarna. Nu är det lite halvklart, molnigt till och från. Funderar på en lång promenad i lagom tempo. Försökte mig på en powerwalk igår men började hosta ganska så omedelbart så det blev ingen runda alls. Min lunginflammation är väl inte helt ok än och det brukar ju ta ett bra tag efter avslutad antibiotikabehandling innan man är sig själv igen. På 7 veckor har jag fått ta en injektion av min RA-medicin. Det är lite och det känns i hela kroppen... 5 veckors förkylning som ledde till bihåleinflammation, sedan influensa innan bihålorna var ok. Sedan lunginflammation. Igår var sista dagen med antibiotika men jag känner mig fortfarande rosslig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥