tisdag 14 april 2015

Choklad

Månadens lingonvecka är här och jag känner mig riktigt sur, tvär och jobbig. Som en tjattant som bara gormar och klagar. Ni vet hur det är när någon tjatar, man stänger öronen. Därför är tjat lönlöst... ingen lyssnar :-) "Plocka undan era saker", "ta upp det på ditt rum", "lägg era kläder i tvätten" blablabla... Det är tur att det bara är en gång i månaden som man har mens. När ettan och tvåan också får mens så kommer det att bli rent galet här hemma. Mer galet än vanligt så att säga ;-) Choklad botar det mesta så också mens. 

För övrigt så har dagen varit hektisk... Jag har tusen saker att göra och noll tid att göra det. Greja och fixa och göra klart. Knappt något hinns med faktiskt och det är så frustrerande när man bara vill färdigställa och bli klar. Att skjuta upp dagens to-do till morgondagen kan ibland vara jobbigt. Det är jobbigt. För någon som mig som alltid vill göra färdigt, planera, strukturera osv. Jag älskar mina listor där jag skriver upp alla punkter som ska klaras av. Jag älskar också att bocka av varje sak som blir gjord. Listor är min grej, definitivt.

Nu ordbajsar jag absolut känner jag. Lika bra att sluta då!


Ha en fin kväll :-)

4 kommentarer:

  1. Nej fy, den veckan är inte rolig. Då får man allt trycka i sig choklad utan dåligt samvete tycker jag  .
    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ordbajs kanske också tillhör mensveckan ;-)

      Ha en fin kväll. Kram

      Radera
  2. Svar
    1. Det blev inget choklad. Däremot några nötter :-) Kram

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥