fredag 5 december 2014

-22,5 kg och 98 cm

Nu har jag kämpat med min vikt i drygt 15 månader. Har pausat emellanåt när det har varit behövligt. Men allt som allt har jag nu tappat 22,5 kg! Dessutom har 98 cm försvunnit från min kropp både här och där.

På den vänstra bilden var jag alltså väldigt rund. Jag ogillar att prata om min vikt. Det har alltid varit så där jobbigt. Men jag startade min resa på 97,6 kg. I morse visade vågen 75,1. Min målvikt är runt 68 kg... Men jag kanske stannar tidigare än så.

Mat och motion går hand i hand. Jag är med i Viktväktarna online. Håller koll på maten. Unnar mig, äter av allt. Rör på mig varje dag, rörelse är hälsa!


Sedan måste man ha tålamod. Viktmässigt stod jag stilla i säkert 4-5 månader. Det hände inte så mycket trots att jag åt bra och rörde på mig. Men som sagt, ha tålamod och ge inte upp!

Trevlig helg!

18 kommentarer:

  1. WOW vilken resa du har gjort!!
    Det är så imponerande och inspirerande.
    Tack för att du delar med dig.

    Ha en mysig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vilken prestation!

    SvaraRadera
  3. Du är helt fantastisk, fina du!!
    Och du har gjort allt rätt. Haft tålamod (det finns inga quick fix!) Och unnar dig gott ibland. Jag tror stenhårt på att förbud inte funkar.

    Kramar till dig, Siz! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack systeryster! ♥♥♥
      Nej quickfix finns inte. Bra kost och motion är en livsstil.
      Kram

      Radera
  4. Fantasiskt jobbat o vilken resa du gjort. Heja dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Tina!
      Ha en trevlig helg, kram.

      Radera
  5. Duktig du är som lyckats så bra! Jag kämpar med några kilon bara men vet hur svårt det är... Och visst är det viktigt att inte ge upp! Lycka till i fortsättningen, kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsätt kämpa!
      Ha en trevlig helg Suss!
      Kram

      Radera
  6. Men så duktig du är!!! Stort GRATTIS till dej!!!! Blir så imponerad ;-)

    SvaraRadera
  7. Du är jätteduktig!
    Att skynda långsamt är bra då blir det lättare att hålla vikten :-)
    Att äta som en viktväktare är bra, en balanserad livsstil :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Alltså du har ju sån jävla karaktär ( förlåt att jag svär :) )
    Tycker att du är helt suverän.

    P.s har inte bakat ännu är just nu i Portland över helgen :) men ska absolut prova dem

    Kram

    SvaraRadera
  9. Superduktig du är....❤️

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥