lördag 27 september 2014

Sköna lördag

Helgen är här och så välkommen. Jag har kämpat på med bra mat och motion hela veckan. Trots det visade vågen ändå + 0,9 kg igår. Vet inte vad det beror på men ibland blir det så. Var på VC igår efter jobb och kollade mitt blodtryck igen.

För 2 veckor sedan var det 140/90
För 1 vecka sedan var det 130/75
Igår var det 130/88.

Det systoliska var okej men det diastoliska var för högt. Fick en läkartid direkt faktiskt och ska dit den 8 oktober. Är inte jätteglad över att behöva ta blodtrycksmedicin. Men vad gör man?
Eftersom jag bara hade blodtrycket i huvudet igår eftermiddag så var det nära att jag glömde ta min spruta. Kom dock på det igår kväll. Det gick jättebra att ta den, tog den i magen precis som sist. Lite ont gör det allt men ont som gör gott är nödvändigt.



Det blir en del sjukdomsprat här märker jag men jag tycker att det är skönt att ventilera.

Hoppas att ni får en skön helg!

2 kommentarer:

  1. Ventilera du, vi är ju här för att lyssna :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att din friska livsföring inte kunde råda bot på blodtrycket.. Hoppas du får må bättre nu med medicinen & inte får massa biverkningar....
    Ang vikten så var det säkert bara tillfälligt :-)

    Klart du ska ventilera dig!
    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥