fredag 5 september 2014

Fredag

En lång arbetsvecka är över.
Det har varit mycket runtomkring också känner jag.

I tisdags blev yngsta dottern dålig och stannade hemma från skolan tisdag, onsdag, torsdag. Magen har bråkat, orosmage som hon har. I morse vaknade äldsta dottern med bland annat halsont. Ont i halsen (hon hade liksom inte sin egen röst), huvudvärk och rosiga kinder samt lite ont i kroppen. Så idag fick hon stanna hemma. Tack och lov så har mormor ryckt ut och vabbat.

På onsdag ska jag träffa min kära doktor och prata om sprutor. Jag läste tidigare i veckan att min behandling, Roactemra nu ingår i högkostnadsskyddet. Det betyder att medicinen nu kommer att finnas i sprutform. I framtiden kommer jag förhoppningsvis att kunna slippa åka till reumatologen var fjärde vecka och sitta med mitt dropp. Dels är det ganska jobbigt när det väl är dags. Jag är trött, har mer ont precis innan behandling och så är det de där med att stickas. Att sätta nål på mig har varit väldigt svårt de senaste gångerna. Ofta har det slutat med att jag har blivit sönderstucken med spruckna kärl. Inte skönt...
Detta kan alltså bli väldigt positivt för min del (om det fungerar). Håll tummarna för mig på onsdag.

Fredagar innebär ju som vanligt veckovägning för min del. Idag visade vågen åter igen minus. Denna vecka blev det -0,6 kg. Totalt -17,9 kg nu :-) Träningen ska vi inte prata om, inte med denna åldringskropp jag just nu besitter. Men vardagsmotionen existerar fortfarande och det är ju alltid något.



Nu ska jag krypa till sängs. Orken är slut och de 10 timmarna jag sov föregående natt är som förbrukade. Sov gott 

8 kommentarer:

  1. Sov gott och ha en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Va härligt att kurvan pakra nedåt. Du är så duktig! Jag håller som bäst på att "vänja" mig vid att ha ont alltid i mina leder. Det går sådär. Men men... Viktväktandet går det hyfsat med iallafall! :D :D

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Grattis till minus på vågen! jag vågar inte ställa mej på vågen efter Malta veckan...hehe!
    Hoppas du haft en skön helg, och jag håller tummarna för dig på onsdag när du ska träffa din läkare!
    Krya på sig säger jag till dina flickor!

    SvaraRadera
  4. Grattis till viktminskningen!!
    Visst är det typiskt att barnen blir sjuka när skolorna kör igång.. Tur ni har mormor ❤️

    Håller tummarna på onsdag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  5. Perfekt kurva - grattis!
    Ha en skön vecka - och andas ibland... :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas barnen är piggare och att du mår bättre! Och grattis till viktminskningen, bra jobbat!
    Så fina vovvar du har, här hemma har vi 2 Golden men jag tycker Cavalierer är jättefina!. Lycka till på onsdag, kram Suss

    SvaraRadera
  7. -17.9 kg! Det är verkligen imponerande!

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥