tisdag 9 september 2014

Recept

Var och lämnade blodprover igår morse och den här morgonen var jag på vårdcentralen igen, men idag skulle jag kolla blodtrycket. Det visade vad jag anade, jag hade inte behövt en blodtrycksmätare för att få det beskedet. Mitt tryck vad alldeles för högt, så pass högt att jag inte fick något nytt recept på den medicinen jag skulle ha.

Imorgon är det dags för ett besök hos min reumadoktor. Är lite smått nervös för vad hon kommer att säga. Jag mår inte bra och alla mina prover kommer säkerligen att visa det också. Jag gör vad jag kan för att vända vinden men inte är det lätt...

Receptet på mina sprutor har kommit..
Det blir dyrt att hämta ut, 2200 kr på direkten :-/ Ska dock inte klaga.


Har tagit ledigt hela dagen imorgon. Skönt med ledigt mitt i veckan.
När jag har varit hos doktorn så blir det ett besök på kyrkogården. I övermorgon skulle pappa har fyllt år. Så jag ska tända ljuset och sätta lite blommor.

6 kommentarer:

  1. Så det är priset för 1 spruta och du ska ta en per vecka? Högkostnadskydd är riktigt bra :)
    Här är det ju lite annorlunda men vi har en bra försäkring så jag betalar $2 för varje recept oavsett vad medicinen kostar.

    Högt blodtryck är inget att leka med jag hoppas verkligen att du får ner det.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kostar 10700 kr i månaden och högkostnadsskyddet är 2200 kr på Apoteket. Så det blir vad jag får betala. Jobbar på att få ner det.
      Du är gullig!

      Kram

      Radera
  2. Shit vad dyrt. Och fy så trist att du inte mår bra. Många kryakramar till dig! /Jennifer

    SvaraRadera
  3. Tur vi har högkostnadsskyddet.. När det väl är betalt har du ju fri medicin i ett år..
    Hur kommer det sig att trycket är så högt? Beror det på stress, på din reumatiska sjukdom, en biverkan på ngn medicin eller vad tror man?

    Hoppas de kan hjälpa dig på reumatologen <3
    KRYA PÅ DIG!
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en himla tur att det finns. Ja varför trycker är högt vet man inte.
      Kramar

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥