lördag 20 september 2014

Nu är det gjort

Igår var dagen D.
Tog min första spruta, inget märkvärdigt alls. Någonstans i navelregionen eller i låren ska sprutan sättas. Det sved till lite. Kände mig ordentligt trött efteråt, precis som jag brukar. Har mått bra idag så inga nya biverkningar har tillstött. Däremot berättade sköterskan att jag inte kommer att vara uppe i full dos förrän om ca 3 månader och det känns ju inte speciellt kul.

Sköterskan berättade att på dag 5 och 6 varje vecka kan jag nu i 3 månaders tid få eskalerande smärta. Men när jag väl har kommit upp i full dos så ska jag inte känna av detta alls. Men 3 månader är lång tid när man har ont.... så jag är lite bekymrad.


För övrigt har det varit omtumlande veckor, det har hänt mycket. Har haft mycket kvällsgrejer också vilket gör att tröttheten är ännu mer enerverande än vanligt. Men trots det har jag tränat varje dag, promenader, intervaller och joggingrundor. Vågen visade dock bara -0,2 kg igår vilket betyder -18,7 kg totalt. Har en liten idé om att jag kan ha ätit för lite veckan som gick. Får klämma i mig lite av veckobonusen denna vecka.

Liten update om mitt blodtryck också, kollade det i söndags och hade då lyckats sänka det från 140/90 till 130/75. Ska kolla det igen på fredag, men det går på rätt håll vilket jag är väldigt tacksam för.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ibland inte men jag kämpar på ändå, precis som du.
      Kram

      Radera
  2. Jag förstår att du är orolig. Håller tummarna för dig, vännen! ♥ ♥ ♥
    Skönt att blodtrycket gått ner. Jag tror motion (i alla former, även lättare promenader) är viktigt.

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste M ♥
      Ja det är jätteskönt att trycket går neråt.
      Jag håller helt med dig, motion i alla former är bra.
      Kramar

      Radera
  3. Bra att du fixade att ta sprutan själv :-)
    Det är ju inte sö svårt. Jag tog under en längre period B.12 sprutor. I början på VCT men sen fixade jag det själv i magen :-)
    Hoppas du onte blir så mycket sämre nu i början...

    Vad DUKTIG du är som orkar träna så mycket!! Din viktminskning är otrolig!

    Ha en skön söndag :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst :-) Var aldrig så nervös för det. Har haft sprutor förr när jag tog Humira och Enbrel. Jag hoppas på det också!

      Kramar

      Radera
  4. Du verkar vara en Stark kvinna
    Trevlig helg
    Kram
    Sandra

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥