fredag 20 februari 2015

Vikten av att kunna se

Idag har jag kommit till dag 11 med antibiotikadropparna. I 11 dagar har jag droppat en gång i timmen med dessa. Nu ska jag bara fortsätta med gelen 8 ggr/dag. Det underlättar med bara en. Men problemen med ögonen är fortfarande stora. Jag har börjat fundera på olika samband och symptom som hänger ihop med Sjögrens syndrom. Plötsligt blev det väldigt tydligt att det är ganska troligt att det är det jag har. Jag hoppas att det finns någon form av behandling mot detta. Trots smörjande med gelen 8 gånger varje dag så är mina ögon fruktansvärt torra. Så pass torra att jag har synnedsättningar. Idag är första dagen på tre dagar som jag faktiskt kan se hyfsat på mitt högra öga. Att inte se gör att belastningen ökar på det andra ögat vilket i sin tur leder till huvudvärk. En ond cirkel med andra ord...


Mitt finger skadade jag på jobb i tisdags. Skulle skära apelsin till ett barn när jag istället skar av en liten del av fingertoppen. Det är svårt det där med fingrar. Det blödde ganska rejält i går förmiddags. Samma sak i morse. Eftersom jag behandlas med Roactemra så har jag inte världens bästa läkkött. 

Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Usch vad jobbigt med ögonen och huvudvärk fy för det. Hoppas du får en bra helg!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥