söndag 22 februari 2015

Längden räknas visst!

Sedan ett par månader tillbaka har jag och äldsta dottern haft en inbördes tävlan mot varandra. En tävling om vem som är längst. Igår var det dags att mäta igen och till min stora glädje så är jag fortfarande i ledning :-) En rolig grej är vad det är. Den dagen hon har växt förbi mig kommer att kännas lite konstig. Hon har alltid varit mindre, liten, barnet. När hon växer förbi mig så kommer det nog att kännas lite sådär halvkonstigt :-)

Det är ju inte många centimeter kvar innan hon är jämsides med mig.
Hennes fötter har växt förbi mina med 1 storlek. Det betyder att hon inte kan ta mina skor längre hehe.. Däremot så tar hon gärna mina kläder och det kan vara lite smått irriterande ;-)

Hoppas att du har haft en fin helg! 

2 kommentarer:

  1. Haha liten blir stor :-)
    Kul grej att mäta :-D
    Jag är minst i min familj...
    Dottern är så smal så kläder kan vi inte dela, men skor jan vi bytlåna.. Ja det är mest jag som lånar hon har ett berg av skor ;-)

    Ha en din måndag!
    Kram ❤️

    SvaraRadera
  2. Jag har bar a hon som blir 10 som är kortare än mig och har mindre fötter än mig. en fördel är att jag kan kliva i nästan vilka skor som helst i hallen. En nackdel är att snart 12, 15 och 17 åringarna gärna lägger armarna om mig och säger hej lilla mamma ;-). Fast de är tjusiga och det är kul med barn även när de blir lite längre än en själv. De blir ju klokare och klokare i samma takt som de växer :-). Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥