söndag 31 augusti 2014

Stora regndroppar

Det har varit en hyfsat lugn dag här. Morgonen inleddes med kalas för yngsta dottern och jag körde henne dit eftersom regnet öste ner. Åkte sedan vidare för att lämna sonen hos två tjejkompisar till honom. Den ena flickan och kära sonen gifte sig innan sommaren ;-) Nu har de börjat i olika skolor och saknar varandra en del så en lekdejt var efterlängtad. 

Egentligen var det meningen att vi skulle åkt till IKEA efter lunch men eftersom Malmö är översvämmat både här och där så blev det inget. Istället sorterade maken en massa gamla papper i pärmar och jag begav mig ut på en blöt powerwalk. Det blev nästan 8 km på 70 min och under tiden öste regnet ner. När jag kom hem blev det muffinsbak med sonen och sedan fikade vi.



Stillsam kväll här nu...
Eftersom det är mörkt, grått och regnigt så passar det verkligen att sjunka ner i soffan.
Med gott samvete dessutom :-)

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja för oss är det morgon 9.30. Här sover vi lätt till 10 på helgerna :-)
      Det var en brunchkalas...

      Radera
  2. Ja Gud jag såg på nyhetens om detta regnoväder... Läskigt...
    Duktig du är!!!
    Kram och god natt❤️

    SvaraRadera
  3. Underbart! Regn kan göra susen när man behöver återhämta sig. Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥