söndag 24 augusti 2014

Bokmal

Första semesterveckan jag hade så började jag läsa 50 nyanser av honom. Den + de två uppföljarna lästes intensivt. Det var inte likt någonting som jag hade läst förut. Det är ganska så speciella och lite säregna böcker. Konstigt nog fastnar man i dem så lätt. När bok nr 3 var utläst så kändes det lite vemodigt och tråkigt. Jag som aldrig har läst deckare fastnade för Camilla Läckbergs romaner. Fick låna en hel hög av mamma och har nu kommit så långt som till bok nummer 6 i serien. Böckerna är extremt fängslande!


Parallellt med Läckbergs böcker läser jag nu också boken om Små barns matematik. Det var bara ett år sedan jag läste den sist. Men min hemkommun fortbildar alla förskollärare inom området matematik och i två terminer är det nu min tur att läsa matte kvällstid. Kan kännas lite sådär när jag läste högskolekursen så sent som jag gjorde. Men nu är jag ju i praktiken samtidigt och då kommer det upp mer tankar än när man "bara" pluggar.

Vad brukar du läsa? Förr var Marian Keyes min favoritförfattare men jag har vidgat mina vyer :-) Läser det mesta när jag vill och kan. Det finns inget bättre än en kopp kaffe och en bra bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥