tisdag 26 augusti 2014

Lång dag

Det blev en lång dag på jobb idag. Började i för sig inte förrän kl 10 i barngruppen men hade 2 timmars planering innan på morgonen. Hem en sväng då jag slutade 15.30 för att vara tillbaka på jobb kl 17 igen. Jag och mina kära kollegor skulle nämligen göra en rockad i miljöerna. Arbetar man Reggio Emilia inspirerat så är miljön den tredje pedagogen, med andra ord ytterst viktig. Tiden sprang iväg och en kvart innan larmet skulle gå på så fick vi eld i fötterna :-) Det gick så snabbt att det var nära att jag gick hem i mina inneskor, kom dock på det halvvägs ut och fick rusa tillbaka igen och skifta. Morgondagen blir extra spännande då vi får se hur barnen reagerar på de nya miljöerna som vi har byggt upp :-)

Vädret har varit väldigt skiftande idag. Regnkläder och gummistövlar på hela dagen men solen har lyst och regnet har kommit i stora droppar från skyn. Men en fin kvällsavslutning blev det iallafall... Åtminstone en stund innan regnet kom igen.


Sängen nästa. Med Camilla Läckbergs bok i högsta hugg :-)
Godnatt!

4 kommentarer:

  1. Oj vilken späckad dag men ändå så får jag känslan att du stortrivs.
    Sov så gott!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag absolut. Bästa som finns :-) Kram

      Radera
  2. Hektisk dag :-)
    Spännande imorgon då att få reaktioner från barnen :-)
    Sovgott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en väldigt spännande dag idag :-)
      Sov gott

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥