söndag 24 augusti 2014

Hej....

Första inlägget här.
Spontant kände jag helt enkelt för att aktivera den här gamla bloggadressen igen.
Ombytlig har jag alltid varit, spontan ja absolut :-) Sen vad jag ska blogga om det är ju en annan femma.

Idag har maken och sonen varit på Hemvärnets och Regementets dag på Revingehed. De hade haft en väldigt spännande dag, fått sett mycket. De träffade militärer och fick se militärflygplan, stridsvagnar, bandvagnar. De fick också se en stridsövning med marktrupper och fordon. L trodde att det var så det såg ut förr i tiden :-) Inte lätt att förstå att det är så det ser ut idag och att det faktiskt finns krig på många platser i världen.


Under tiden maken och L var där så städade jag och tjejerna huset. Sedan åkte vi en sväng till stan där F och H fick nya skor och lite nya kläder. Turen avslutades med en fika. När vi kom hem var det dags att sätta igång med middagen. Till hela familjens förtjusning blev det Kalops med potatis och rödbetor till middag idag. Som ni kanske vet så ska kalops stå och puttra på spisen i flera timmar för att köttet ska bli riktigt mört och gott. Middagen blev precis så god som vi hade hoppats på. Dessutom blev det massor över så det blir kalops snart igen :-)

Måndag imorgon igen och dags för jobb och skola.

11 kommentarer:

  1. Halloj och tack för titten hos mig, alltid kul att hitta nya bloggar :)
    Ja vad ska man skriva om, det undrade jag också när jag började blogga, och vem vill läsa min blogg, men det har gått av bara farten. Men du är ju en van bloggare så det löser sig säkert. Jag har lagt till dig som favorit :)

    Trevlig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Det går som tåget skulle jag tro :-)
      Ha en fin kväll.
      Kram K

      Radera
  2. Oh så gott med kalops! :) Kul att du börjat blogga igen :)

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka i den galna blogg-världen! ;-))
    Och ja, kalops är riktigt riktigt gott! :-)

    Kram M

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥