fredag 28 mars 2008

Nu har vi landat

Tänkte berätta från början vad som hände. Det började i tisdags morse, den 25 mars. Jag fick helt plötsligt en extrem smärta i min vänstra sida. Det blev värre och värre och till slut trodde jag att jag skulle svimma. Fick kräka också så ont det gjorde. Så jag och H åkte in till förlossningen. I ca 1½ timme fick jag sitta med konstanta ihållande smärtor. Det var fruktansvärt, förmodligen ibland det värsta jag har varit med om. Sedan fick jag en morfinspruta och allt var underbart.

Jag skickades iväg på röntgenultraljud för att kontrollera vad som var fel. Fick besked på att min vänstra njure samt passagen från njuren ner till urinblåsan var ihopklämd. Därav smärtan. Läkaren på KK valde att starta förlossningen. Det var nämligen det enda som kunde avhjälpa smärtan. När bebisen kom ut så skulle trycket minska i magen på mig, och organen skulle få plats som vanligt. Så kl 15.30 satte dom gel på mig. Vid den här tidpunkten var jag helt slut efter allt som hade hänt tidigare på dagen. Det var en stor lättnad att äntligen få bli igångsatt, för det var ändå 12 dagar efter beräknat datum.

Tiden gick, jag och H gick fram och tillbaka i korridoren på förlossningen. Efter ett tag, vid 23-tiden började jag med lustgasen. Underbart! Vid 02.30 kände jag att jag började få krystvärkar. Vid denna tidpunkt så vräkte snön ner utanför fönsterna.Vårt rum, förlossningsrum nr 9, låg med utsikt över Pildammsparken. Och snön föll så vackert. Det var dock inget jag fokuserade på just då :-)

Kl 02.37 är Lukas född.
Som jag skrev tidigare så vägde han 4205 g och var 54 cm lång.
Huvudomfånget var 38 cm.
Lyckan bubblar inom en! Nu är familjen helt komplett.
Det värker i hjärtat när jag ser på min fina familj.
Min underbar man och mina tre fina barn.
Jag älskar er!

1 kommentar:

  1. Grattis igen och vad skönt att allt gick så himla bra!

    Mys nu riktigt för snart är han 1 år *fy *

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥