måndag 12 juni 2017

Sommarläsning

Jag läser böcker året runt. Det blir en del romaner som jag plöjer igenom men även lite deckare a la Läckberg, gamla klassiska serier som ex. Malin på Granlunda m.m. Jag läser också en hel del böcker för att hålla mig uppdaterad i mitt yrke. Böcker om barnpsykologi och pedagogik..  Just nu läser jag boken Att bemöta explosiva barn. En väldigt bra bok som man kan ha nytta av på många områden och i fler roller, som lärare, förälder osv.


Idag damp det ner en hel hög (sju stycken!) härliga, fantastiska böcker i brevlådan som bara vill bli lästa 😊 Jag blir glad bara jag tittar på dem.


Jag har precis avslutat en bokserie - Nora Roberts fyra böcker om Nöd och lust. Böckerna handlar om de fyra barndomsvännerna som tillsammans driver ett företag som arrangerar bröllop. En av vännerna "håller i alla trådar", en är fotograf, en är florist och en är konditor.  Fyra alldeles underbara böcker att läsa. Mer om dessa godingar hittar ni bland annat här.

Böcker kan man läsa i alla väder, vare sig det är sol eller regn. Just nu har vi mest regn får jag säga. Det regnar och blåser - svensk sommar 😉 

Har du kanske något bra boktips till mig?

Ha en fortsatt fin kväll! 💗

4 kommentarer:

  1. Hej hittade hit via MittlivsomSusanne, och jag älskar böcker och blev glad att du gav tips
    Nu har jag inte riktigt koll på vad du gillar men, några tips kan du få direkt.
    Deckare - Av Cilla och Rolf Börjlind 4 böcker om Stilton & Rönning och startar med Springfloden
    En av dom bästa böcker jag läst är Under vintergatans alla stjärnor av Camilla Davidsson en underbar bok och en tankeställare att ta med sig
    Easy av Tammara Webber en bok jag inte kunde släppa vet inte vad den heter på svenska
    ok jag skulle kunna fortsätta i evigheter ;) så vi börjar med dessa.
    Önskar dig en fortsatt mysig vecka
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad roligt att du tittade in :-)
      Tack så mycket för tipsen. Jag ska kolla in böckerna och se om de faller mig i smaken.
      Ha en fin tisdag!
      Kram K

      Radera
  2. Va härligt med en hel massa böcker som väntar på att bli lästa! Jag gillar att läsa, men prioriterar så mycket annat, så jag läser mest på semestern...och då blir det helst deckare!
    Kram och ha de det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en härlig känsla! Jag ska erkänna att jag läser mer när jag är ledig.. Älskar känslan att sjunka in i en bok och bara koppla av.
      Ha en fin tisdag!
      Kram på dig

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥