torsdag 8 juni 2017

Muskelbristning i höftleden


Jag nämnde i gårdagens inlägg att Totte (Linus till vänster och Totte till höger i bild) hade skadat sitt ben. Det var på Annandag Påsk som han skadades. Han skulle göra ett språng till mig och sträckte sig på något sätt. Oturligt nog var det samma ben som han opererade för två år sedan.
Hans knä hoppade ur led för jämnan och detta åtgärdades då genom en operation. Först var vi rädda att den skadan hade gått upp igen. Men efter besök (och flera återbesök) hos sjukgymnasten på djursjukhuset så konstaterades en muskelskada i höften.

Totte har under flera veckors tid rehabtränat. Täta, korta, långsamma promenader i början följt av stretching och massage. Därefter lite längre promenader och färre. Det går framåt får jag väl säga. Han har inte hältan lika ofta och går bra för tillfälligt. Men det är mycket jobb med det. Turligt nog, om vi ska se det så, så har både jag och Totte haft återhämtningstid de senaste 2 månaderna. Jag fick strikta order om långsamma promenader av min kirurg och Totte fick detsamma av sin sjukgymnast. Vi har kämpat tillsammans... Låter kanske konstigt när jag skriver om en hund men Totte är min absolut bästa vän i alla väder och jag älskar honom högt. Äkta kärlek mellan en människa och en hund!

Ha en fortsatt fin dag  

1 kommentar:

  1. Så bra att ni kan träna tillsammans!
    Hoppas du mår bättre och bättre för var dag som går! Kram ♥

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥