onsdag 7 juni 2017

Dripp dropp

Igår behövde man inte vattna i trädgården.
Moder natur skötte det på egen hand. Det både åskade och regnade.
I morse när jag tömde regnmätaren så stod den på 35 mm.

Och visst regnade det... det kom så mycket nederbörd att marken inte han svälja undan...

(Kompostgallerna ni ser på bilden är uppsatta för Totte. Han har lite ont i sin tass för tillfälligt och får inte röra sig för kvickt eller på för stora områden).


Hanna som har haft en tuff vår (ögontraumat) lyckades bra på sina matteprov som hon hade i förra veckan. Allt som kan firas ska firas tycker jag. Hanna ville gärna att jag skulle baka en morotskaka och så fick det bli. Den här gången bakade jag efter Leilas recept. Kakan var väldigt god :-)



Hoppas att du får en fin onsdagskväll. Kort vecka denna veckan pga gårdagens röda dag (Sveriges nationaldag). Snart är det helg igen och nästa vecka slutar skolorna. Tiden bara springer iväg och jag blir inte ett skit bättre i ansiktet. Tålamod ja... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥