fredag 9 juni 2017

Det är mycket med håret nu

Min minsting, han är 9 år. Han har ett humör som går upp och ner som en berg- och dalbana. Kan allt, vill allt men inget av det man säger till honom att göra det gör han. Allt som oftast hör jag min egen röst tjata och tjata. Ni vet hur man blir när någon tjatar? Man stänger öronen till slut.


Sedan ett tag har det var mycket med håret. Han vill ha olika frisyrer, han kammar sig 5011 gånger varje dag. Han inspireras bland annat av Elvis frisyr 😀 Men varje dag kommer han på nya sätt att kamma sitt hår. Sedan ett tag tillbaka har han tjatat om att han ville ha lite slingor i sitt hår. Jag har stängt öronen 😉 Men så i förrgår så handlade vi då äntligen slingfärg. Lite ljusa slingor ville han ha i sitt hår.

Jag satte på honom slinghättan och började dra ut små hårtussar uppe på huvudet. Efter en stund frågade jag honom "Gör det ont?" -"Ja litegrann svarade han". Men han klagade inte ett dugg...


Hur håret blev? Jo det blev väldigt fint, guldiga slingor i hans mörkbruna hår. 
En nöjd kille somnade gott igår kväll.

6 kommentarer:

  1. Underbart att kunna göra barnen nöjda och glada :)

    SvaraRadera
  2. Kul, blev säkert supersnyggt!:D

    SvaraRadera
  3. Men va gulligt! Inte alla som är så intresserad av sitt hår och vet vad man vill. Låter ju jätte fint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det :-) Ha en fin helg.
      Kram

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥