tisdag 13 juni 2017

Sommarfest

Ikväll har jag varit på sommarfest. Sommarfest där sommarvädret uteblev 🌂.. Fast det gjorde förvisso inget eftersom vi ändå satt inne.
Det sjöngs lite sommarsånger, bland annat Peps Perssons sköna låt Oh boy. Just den sången var en av min pappas absoluta favoritlåtar och jag tänker alltid på honom när jag hör den.
Det bjöds också på en riktigt god sommarbuffé som avslutades med vaniljpannacotta med jordgubbar. Jag åt det jag kunde tugga i mig. Hårda och sega saker går fortfarande bort. Jag kan fortfarande inte gapa mer än 25 mm så jag får dela maten i små bitar när jag äter. Men det jag kan äta det är himla gott! Det var säsongspremiär för nypotatis för min del. Jag älskar nypotatis!

Jag fick också en sommarpresent av min chef. Hon hade valt ut "personliga" böcker till varje medarbetare. Jag fick nedan bok 😊 När jag läser här vad boken handlar om så slår det mig att det är precis sådana böcker som jag älskar att läsa. Eftersom jag inte har börjat läsa någon av de böckerna jag fick igår så lär det nog bli denna bok som läses först.


Har du kanske läst den?

Jag fick flera andra väldigt bra boktips också ikväll. 
Titlarna kommer här (jag länkar till böckerna)!


Jag önskar dig en fortsatt fin kväll! 💗

4 kommentarer:

  1. Va skoj att få personliga böcker. Jag ska på sommarpicnic ikväll och vi har kanonväder i Stockholm idag. Håll tummarna att det håller i sig.

    SvaraRadera
  2. Åhh färskpotatis så himla gott, det med massor med gräddfil att doppa i, nu vill jag ha potatis :D

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums med färspotatis, nu blev jag sugen på det och sill!!!
    Du kämpar på efter din operation, skönt att det går framåt,sakta men säkert....
    Va härligt med sommarfest,trots kylan. Men idag hoppas jag att du också haft en varm skön sommardag som här i stan!
    Känner inte igen boken du fick,eller de andra tipsen heller?
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt med sommarfest och så underbart med bokpaket. Det bästa om du frågar mig ;)

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥