söndag 30 april 2017

Vårstädning i trädgården


Idag vårstädar maken utemöblerna och trädäcket med högtryckstvätten. I vanliga fall brukar det vara jag och högtryckstvätten som umgås så här års. Men nu har mannen fått bekanta sig med vår kära Kärcher :-)

Idag är det faktiskt en riktigt solig dag, sista dagen i april. Lite kylig vind men sitter man i lä så är det helt underbart. Jag som egentligen inte får vara i solen (pga mina mediciner) har fuskat litegrann. Men jag hade en stor solhatt för att inte exponera mitt huvud. Så den lilla stunden kan inte ha skadat.

Valborg idag.
Vi tar det lugnt. Ska äta en god middag. Jag har en stek i ugnen som har stått där några timmar. Den ska få bli riktigt mör och god. Till den serveras ugnssteka morötter och katrinplommon, kokt potatis och gräddsås. Jag tänker roffa i mig denna middag jag också. Mosar ihop allt så går det säkert finemang att äta och svälja utan att tugga. Flytande och mosmat är ju som sagt OK.

Hoppas att du får en mysig sista aprildag 


2 kommentarer:

  1. Härligt med vårstädning i trädgården och god mat i magen. Hoppas innerligt att dina smärtor gett med sig lite nu, och att du får sova bättre på nätterna!
    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  2. Härligt med vårstädningen av altaner. Här har mannen min städat och vi ska olja in dem också ... Jag, latmasken sitter ju mest på altanerna och läser ;) Kram.

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥