lördag 29 april 2017

Teater

Sent i eftermiddag var jag och Trean på teater. Pjäsen Ture Sventon spelades upp, en klar barndomsfavorit som jag även har lyckats inspirera sonen med.

Jag hade ingen aning om hur länge teatern skulle pågå men strax över en och en halv timme blev det. Mina ögon var stundvis väldigt tunga så jag passade på att blunda lite där i teatermörkret. Jag sover fortfarande fruktansvärt dåligt nattetid pga. extrema smärtor.

Idag har jag påbörjat nedtrappningen av morfinet. Eftersom det ändå inte biter på de värsta smärtorna så är det ingen idé att ta det. Dessutom är morfin ingen höjdare för magen. Man blir totaltrög i magen av morfin.

Nåja, det blev en trevlig stund i teatermörkret. Ikväll har jag laddat upp med glass. Ben & Jerrys eller GB:s Gräddglass med Päronsplitt alternativt Nogger finns att välja på :-)

Bjuder på ett klipp från en av filmerna med Ture Sventon :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥