tisdag 25 april 2017

Postop - Dag 6 

Jag har sovit relativt bra natten som gick. Vaknade med enorma smärtor strax före 03.00. Tog en dos av korttidsmorfinet och lyckades somna om igen efter en stund. Vaknade nästa gång vid 06, åter igen med hemska smärtor.

Snart är det dags för dagens tredje mål. Inledde dagen med mannagrynsgröt. Sedan blev det en liten portion risgrynsgröt. Till lunch så skalade jag potatis som nu kokar och ska vispas till mos. Det är väl ingen speciellt varierad kost men jag får inte i mig så mycket nu. Är glad att jag kan äta överhuvudtaget. Jag mår lite smått illa konstant av kort- och långtidsmorfinet. Antibiotikan gör säkert sitt också.

Här är allt vad jag stoppar i mig. Min kära man var gullig och skrev direkt på förpackningarna vilket som är vad. Sen har jag ett schema som jag följer dygnet runt. Det enda som jag tar vid behov är Oxikodonet (korttidsmorfinet).



Nu är det dags att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥