lördag 4 oktober 2014

Kanelbullens dag

Idag har vi firat Kanelbullens dag. Eller firat och firat ;-)
Jag försökte locka bustrion att hjälpa mig baka, men ingen nappade. Så det var jag, mitt förkläde och lite Alice Cooper i bakgrunden på Spotify. Jag bakar alltid på dubbel sats, tycker inte att det är lönt med mindre. När jag var färdig så stod det exakt 100 kanelbullar och svalnade. Nu ligger sedermera alla i frysen.
Men vars en eller två slank ner i magen :-)

När bullarna var färdiga så bestämde jag mig för att ta tillvara på äpplena. Det blev äpplekaka i långpanna som jag sedan skar upp i små kvadrater. De finns nu också i frysen, med andra ord så är frysen full med fikabröd. Nästa gång det blir storbak lär bli innan jul.


När yngsta dottern var liten och vi skulle baka kanelbullar så hade hon ett väldigt lustigt uttryck varje gång. Hon sa nämligen aldrig kanelbullar utan det blev KAMELBULLAR haha...

Hoppas att du har haft en skön lördag!
Kram

1 kommentar:

  1. Fina kamelbullar! Finns inget bättre än nybakade kanelbullar & mjölk!

    Vad flitigt du varit på bakfronten denna helgen!
    kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥