torsdag 30 oktober 2014

Solsken

På fredag har jag varit förkyld i 4 veckor. Men nu känns det som om det blir bättre och bättre dag för dag. Tyvärr har jag inte kunnat ta min spruta på 3 veckor och lederna känns mer och mer ömma och onda allt eftersom dagarna passerar. Så länge den hemska hostan och förkylningen håller sig kvar så får jag vänta.

I förrgår blommade makens förkylning ut och igår när han kom hem från jobb så var han riktigt dålig. Han är ledig idag och imorgon och vi hade tänkt göra något extra skoj. Men icke sa nicke. Inatt började Lukas också snörvla och hosta. Stackars liten 

Igår var jag och barnen och deras mormor på kyrkogården. Vi började med ett besök hos min gammelmormor Maj-Britt och hennes man Reinhold. Tände ljus och lade blommor på deras grav. Sedan åkte vi till Pappas grav och tände ljus, lade blommor och även granris. Till sist blev det ett besök på mormors grav. Det är ju Alla Helgons dag nu och traditionsenligt så åker vi alltid på gravrundan då. I helgen besöker vi kyrkogården söder ut där makens släktingar ligger och även några av mina. Vi har många som har gått vidare till andra sidan. 


Dalby Kyrka i all sin prakt.

Innan kyrkogårdsrundan hann jag med ett väldigt givande jobb-möte.
Och efter gravrundan blev det ett stopp på ortopedtekniska kliniken i Lund. Jag fick två par nya inlägg till mina skor. Nya skor väntas också och de kommer nog på posten nästa vecka.

Under september och oktober har jag lagt ner en stor summa pengar relaterat till min sjukdom. Fick betala 2100 på Apoteket för mina sprutor (glad för högkostnadsskydd dock eftersom sprutorna kostar 10700 kr för fyra stycken), 1100 för frikort inom sjukvården på 2(!!!) månader, 700 kr för ortopediska skor + en liten 500 ml flaska hostmedicin för 299 kr. Ni kan själva addera vad summan blir. Med andra ord, det är fanken ta mig inte billigt att vara kroniskt sjuk... Men solen skiner och jag fortsätter att vara positiv :-)

Ha en finfin dag!

8 kommentarer:

  1. Här skiner solen också :) Blir en promenad med hunden Blondi alldeles snart....Ja, medicinerna är inte billiga!!!! Kroniskt sjuk är inte kul, det vet jag. Har ju också ledgångsreumatism....
    Hoppas att dagen är bra i övrigt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvärr är det ju så.
      Ha en skön promenad!
      Kram på dig

      Radera
  2. Vad segt att du måste vänta ut förkylningen (men det låter ju logiskt). Hoppas du blir bra vilken minut som helst, med andra ord. :-)
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så det är tyvärr. Vilken minut som helst låter bra :-)
      Kram

      Radera
  3. Puss och Kram. Mysigt att ses idag, även om det bara blev kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ses snart igen. Så fin du var i nya frillan :-) Kramis

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥