fredag 31 oktober 2014

Inget bus eller godis här

Jag tillhör den tråkiga generationen som inte tycker att Halloweenfirandet hör hemma här.
Allhelgonahelgen är en helg då vi ska minnas de som inte längre finns kvar ibland oss. De som har gått bort... Tända ljus, minnas. Så mina "stackars" barn får inte klä ut sig och gå runt och tigga godis ;-) Det är så orättvist så för alla andra får ju! Men de överlever :-)

Det blev en lugn och mysig middag här hemma ikväll.
Potatisgratäng sätter sig sådär fint som bomull kring magen, men gott är det.


Hoppas att ni får en mysig fredagskväll :-)
Kram

8 kommentarer:

  1. Här serverades också potatisgratäng till mina killar o det uppskattades mycket. Ha en fortsatt mysig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Åh, så strongt av dej att inte gå på denna hemska "nya" tradition att gå runt och "tigga" godis på Halloween!
    Jag gillar det inte, och fick påminna maken att köpa godis på väg hem, för krossade ägg på fönstren vill jag ju inte ha, som vi fick något år när vi inte hade godis hemma! :-(

    Mums för potatisgratäng- älskar det!!! Passar väl suveränt en mörk oktoberfredag.
    Så kul att ni varit just i Puerto Rico området i somras! Jo, jag vet att det är väldiga höjdskillnader, bra träning för benen blir det... Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte att någon ska behöva utså "bus" av den sorten bara för att man inte har något godis att ge. Hörde att våra grannar fick ägg kastade på sina fönster ikväll :-(

      Kram

      Radera
  3. Här gör vi både bus eller godis och besöker kyrkogården och är eftertänksamma. Dock är busen väldigt oförargliga. Ha en fin helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ena behöver inte utesluta det andra. Den här helgen har uppmärksammats mycket sedan jag var barn och alla mina uppväxtår. Så för mig går bus eller godis bort helt.
      Ha en fin lördag! Kram

      Radera
  4. Här kör vi på både och!! Vi hälsar på och tänker på dem som inte är hos ss väldigt ofta, mennä klär ut oss gör vi ju inte als ofta och detta är en stor grej att göra för grabbarna! Men det är tur att vi alla tycker olika!
    Ikväll ska vi gå på kyrkogården och sedan ska vi till svärmor och äta!

    Kraaaaam K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är tur det :-)
      Ha en mysig dag.
      Kram

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥