lördag 3 augusti 2013

Nyfunnen Vänskap

För några veckor sedan fick jag ett sms från min kära "blogg och facebook-kompis" M. Hon och hennes familj skulle neråt i Sverige och ville gärna träffas. Vi har nog "känt" varandra i ca 4 år men bara över nätet genom bloggarna och genom Facebook. Vi verkar ha haft samma humor och så, vilket också blev bekräftat nu när vi möttes öga mot öga :-)

M och hennes familj var här idag och spenderade eftermiddagen hos oss. Pratet bubblade och barnen lekte! Vi åt lunch, vi fikade, det badades och skrattades. Ja ni vet hur det kan bli när 6 barn och 4 vuxna har riktigt kul ;-) Det är ju faktiskt inte alla man klickar med.

Det här med olika dialekter är också himla kul! Jag har aldrig tyckt att jag är speciellt skånsk i dialekten faktiskt men det uppenbarade sig att jag nog är det haha... Vissa ord fick översättas och tolkas ;-)




Tack för en härlig date 
Nästa gång kommer vi till er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥