onsdag 21 augusti 2013

Här är jag!

Ursäkta min frånvaro :-)
Det gick som ni märkt superbra med fotoutmaningen ;-) Det blev en, två ja till och med tre dagar sedan blev det inget mer. De sista veckorna av augusti och vårt sommarlov gick bara sådär. I måndags började barnen i skola och förskola. Själv började jag att jobba i måndags. Ja jag har fått jobb! Helt fantastiskt faktiskt...

Innan sommaren tackade jag nej till 3 olika erbjudanden. De passade inte mig, blev för många timmar eller den veckodagen då min kvällskurs kommer att gå. Men så ringde arbetsgivaren för 2 veckor sedan igen och hade ett nytt erbjudande och det kände jag passade mig perfekt. Så jag tackade ja!
Började i måndags, igår blev det inget jobb. Jag hade nämligen omtenta i matten och hur det gick det vet jag inte ännu. Men formler för mönster och sånt kommer jag aldrig att få in i min skalle. Min hjärna är bra på mycket men när det gäller att tänka om rent matematiskt så är jag mindre bra ;-) Får invänta resultatet nu.. Kanske blir det ännu en omtenta, vem vet. Jag är dock inställd på det...

I måndags innan jobb, hann jag med ett besök på bibblan. Hämtade ut 7 olika böcker om Montessoripedagogiken. Ska ju läsa en extrakurs som kommer att gå på 50% kvällstid. Enligt kursguiden ska vi läsa 1000-1500 sidor i detta ämne och jag har redan satt igång. En och en halv bok plöjde jag igenom. Igår blev det ingen läsning alls. Var helt slut efter omtentan och dessutom behandling på det.

I morse registrerade jag mig för kurserna termin 7.
Sista terminen på lärarutbildningen... Lovely!!


Idag är det den 21 augusti som ni kanske har märkt.
Samma datum för 14 år sedan blev jag tillsammans med min kära make.
Den 21/8 1999 träffades vi för första gången och blev tillsammans... När han skulle köra hem den kvällen så sa han till mig; "Jag är kär i dig"... Och jag svarade; "Jag är kär i dig också".
Sedan dess är det vi! :-)

3 kommentarer:

  1. Kul m jobb o plugg o 14 år tillsammans... Ta det lugnt med dig kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att tentan gick bra! Kul med jobbet, lite nyfiken på vad för jobb. Ha det så bra! Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet :-)

    Vilken tur att ha sa de magiska orden ;-) Grattis till er!

    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥