torsdag 29 augusti 2013

Drunknar i uppgifter

Igår plingade det till i mobilen flera gånger.
Det var flera email från kursledaren som håller i min kvällskurs, montessoripedagogik 1.
Sju olika uppgifter ska göras och jag som är en hurtbulle när det gäller att skriva gjorde klart de två första direkt. Den tredje uppgiften är ett studiebesök på en montessoriförskola där man ska observera och dokumentera. Lägligt nog så har vi en sådan här på orten så jag ska faktiskt ta och slå dom en signal idag eller imorgon.

Första seminariet annonserades igår också, ja gällande den "vanliga" huvudämneskursen som är examensarbetet. Jag känner mig ganska färdig med mitt ex-arbete och skrev det till handledaren. Skickade iväg arbetet till honom så får vi se vad han tycker ska kompletteras. När man skriver ensam så är max antal sidor 20-25. Ibland kan det vara lite svårt att stoppa när man väl har kommit igång... Vi får se vad han säger.

Pratade med min matematiklärare igår också. Idag eller allra senast imorgon kommer hon att meddela betygen på omtentorna. Jag får kräk-känsla bara jag tänker på det. Nerverna utanpå! Fan!! Är så nervös och vill verkligen inte göra ännu en omtenta. Men jag räknar med det. Matte har alltid varit ett stort problem för min del. De första 5 åren i grundskolan gick utan att någon som helst extrahjälp sattes in. Missar man de första åren då man lär sig alla grunder så blir det svårt fortsättningsvis. Formler för mönster är t.ex. något som aldrig kommer att gå in i mitt huvud......




Nu måste jag svälja det sista kaffet och göra mig redo för jobb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥