onsdag 7 augusti 2013

En tanke denna morgon

Vilka motgångar livet än bjuder på så måste man fortsätta kämpa.
Även då man känner ett totalt mörker omkring sig, nattsvart, panik så måste man hitta den där glöden och viljan inom sig att fortsätta. Man kanske inte riktigt har orken. Man kanske inte har viljan. Sträck ut en hand och be om hjälp då. Det finns flera runt omkring som vill hjälpa och stötta.

Du är aldrig ensam. Och framför allt...
Så länge man inte ger upp. Så har man inte förlorat.


En tanke denna morgon...

Igår kväll pressade jag mig själv och min kropp till att göra något som totalt kvaddade min vardag för ett år sedan. Jag ville göra ett nytt försök och jag gjorde det. Nu får jag se hur det känns under dagen... För ett år sedan slog sjukdomen till bara sådär och jag hade stora svårigheter att kunna gå. Såg till exempel min buss komma och gå. Jag kunde inte ta mig till busshållplatsen fortare än en pensionär med dålig gång... Då var jag ingen pensionär i heller utan en 29-åring med barnreumatism som hade utmanat min sjukdom på tok för mycket. Men hade jag inte försökt så hade jag inte fått veta.

Livet bjuder som sagt på motgångar, ständigt. Men om man inte utmanar dom och försöker så kommer man inte vidare. Man kan inte låta rädslan ta över. 
Man får inte sluta försöka. Aldrig!

Med det sagt så önskar jag er en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥