söndag 5 juli 2020

Tjugotjugo

Vilket år det har varit så långt.
Personligen så har första halvåret av 2020 inneburit dubbla operationer för mig.
I början av februari stelopererade jag min högra handled. Sedan blev det en lång väntan på uppföljning hos kirurgen pga Covid-19. I mitten av mars kände jag att en sena gick av i min ena finger (på den hand som opererats). I maj månad fick jag bekräftat att senan var av. I början av juni blev jag opererad igen och läkarna gjorde flera sentransplantationer. Det visade sig då att det inte var en sena som var av utan 3 (!).

I skrivande stund går jag med skena dygnet runt.
Dagtid har jag en skena med sendrag (gummiband) och nattetid har jag en viloskena. Dagskenan ska jag ha i 6-8 veckor och nattskenan ska jag ha i 12 veckor.
Varje dag (7 ggr) gör jag övningar med fingrarna för att träna rörligheten.

Min dagskena ser ut såhär...

Under eftermiddagen idag plockade maken in rabarber från trädgården. Sedan fixade han och skivade rabarber. Det hela resulterade i en jättegod rabarberpaj som serverades med vaniljvisp.

Årets första rabarberskörd blev en paj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥