tisdag 7 juli 2020

4 veckor Post-OP

Igår var det fyra veckor sedan min senaste operation. Dagen till ära var jag hos arbetsterapeuten på Handkirurgen. Jag fick nya gummiband på min skena och lite annat smått och gott. 

Ärren läker fint och jag smörjer morgon och kväll med mjukgörande kräm (Urtekram). 
Från och med nu får jag lov att släppa dagskenan kortare stunder 😌 Ni anar inte hur skönt det är! Om 2 veckor får jag lov att släppa dagskenan helt men jag får se hur det känns. Styrkan i handleden och handen (och fingrarna) måste byggas upp successivt. Så ingen stress. Tyvärr fungerar fortfarande inte min lillfinger, den går inte alls att sträcka. Så även om kirurgen utförde en av sentransplantationerna där och fick en bra spänning i senan så är den fingern förstörd. Det är något jag får acceptera och leva med.



Idag har jag också startat upp med Roactemra igen.
Satte ut min bromsmedicin 2 veckor innan operationen. Innan dess hann jag bara ta den i 2 veckor pga operationen dessförinnan och förkylning. Just nu har jag en väldigt aktiv reumatisk inflammation på många ställen i kroppen så det känns skönt att få börja behandling igen. 

💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥