måndag 6 juli 2020

Kristaller

För ungefär 21/2 år sedan gick jag in i väggen. Historien om det finns att läsa några inlägg längre ner. I dagsläget är jag ganska så symptomfri men det har tagit lååång tid. Hjärntröttheten kommer fortfarande som ett brev på posten om det har varit för många intryck. Idag är en sådan dag (med hjärntrötthet) då gårdagen (av flera anledningar) var jobbig. 

I samband med utmattningen i februari 2018 förändrade jag mitt liv. Jag återupptog mitt intresse för det andliga och spirituella. I tonåren köpte jag min första kristall, det var också då jag köpte min tarotkortlek. För 11/2 år sedan återuppväckte jag intresset för kristaller, tarot och änglakort. 
Jag har alltid i alla år (sedan barnsben) varit spirituell, jag har känt av andar osv. Vad du tror och tycker om det spelar ingen roll för mig, jag vet vad jag känner och upplever 😏

Förra veckan utökade jag min samling med kristaller och beställde tre oerhört vackra kristaller från The Soulpharmasy. En Lepidolit, en stjärna i agat och ett hjärta i Rosenkvarts. Så himla fina!




Lepidolit: "Känd som en sten för övergång, Lepidolit hjälper att flytta och rekonstruerar gamla mönster, och tillför ljus och hopp till situationen. Använd Lepidolit för att minska stress som kan upplevas vid förändringar. Balanserar och tillför inre ro. Hjälper dig se anledningen bakom negativa erfarenheter. Lepidolit uppmuntrar andlig tillväxt. Är känslomässigt balanserad.
Fysiskt: Lepidolit sägs kunna lindra besvären av post traumatisk stress, ADHD och sömnsvårigheter."

Agat: "Agat hjälper dig befria dig från destruktiva mönster vanor mfl. Drar till sig framgång och stärker din självkänsla, lugnar och balanser din psykiska och andliga kropp.
Den är en mycket lugnande sten och dämpar rädslor."

Rosenkvarts: "Rosenkvarts är den ultimata stenen för villkorslös kärlek som arbetar med hjärtchakrat. Den har en hög energi frekvens men är samtidigt lugnande. Hjälper till att skapa försoning, förlåtelse
och rensar ut negativa energier kring dig.

Den för in kärlek och drar till sig kärlek, och förstärker kärleken i ditt nuvarande förhållanden. Läker hjärtas hjärtesorg, med en mild och rofylld energi."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥