måndag 13 juli 2020

Österlenrunda

I lördags åkte vi på en Österlenrunda. 
Här hittar ni inlägget om vår förra Österlenrunda vilken ägde rum för 7 år sedan.
Men bättre sent än aldrig.

Vårt första stopp blev Ystad Sandskog.
Vi hade stranden för oss själva. Jag satte mig i sanden och bara njöt av havet, ljuden, vågorna, fåglarna, solen. Mediterade och gick in i mig själv. En underbar stund 💙



På stranden hittade jag en sten formad som ett hjärta.
Känner man till andliga symboler så vet man att hjärtan talar om att det finns kärlek runt oss 💓


Sedan åkte vi vidare till Simrishamn. Där promenerade vi i hamnen och sedan delade vi upp oss. Jag och trean gick och tittade på vackra hus, blommor och kultur. Mannen och tvåan gick på butiksgatan och spanade. Vi möttes allihop vid Simrishamns kyrka. Sedan var alla fikasugna så vi plockade fram vår fika och satte oss i hamnen där vi åt köttbullsbaguetter och drack kaffe/bubbelvatten.


Ännu ett 💚







Därefter blev nästa stopp Knäbäckshusen.
Jag älskar att titta på arkitektur, gamla korsvirkeshus osv. 




Ett gjutet 💛 av rabarberblad.


Vackra blommor fanns det också gott om!


Just som vi anlände här så hade ett bröllopspar vigts vid stranden. 
Vi gratulerade det lyckliga brudparet och gick vidare ner på Rörum strand som är så magisk. Det känns som att man är utomlands när man befinner sig där.



Sista stoppet blev i Kivik där vi gick en sväng i hamnen. Sedan bar det av hemåt igen.
Kvällen spenderades i soffan 😴





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥