fredag 20 mars 2015

Fredag!

Lillebror har varit sjuk i ett par dagar. De ringde från skolan i onsdags och sa att han inte verkade må bra. Tog tempen på honom när vi kom hem och den visade på feber, 39,2. Sedan dess har tempen legat hyfsat högt. Inatt vaknade jag vid 03.30 av att han feberyrade. Gav alvedon och sedan somnade han om. Men det gjorde inte jag... Klockan skulle ringa 05.00 i vilket fall som eftersom jag skulle öppna på jobb. Så 04.15 steg jag upp. Såg ett avsnitt av Grey´s anatomy och drack kaffe :-) När klockan närmade sig 8 började jag bli tung i huvudet. Nu har jag precis kommit hem och känner mig ändå hyfsat pigg. Nog värre för yngsta dottern som har sovit över hos en kompis inatt, de var 4 tjejer som sov tillsammans. Fnitter och prat långt in på natten. Kl 03.30 somnade hon... Och vaknade vid 08. Ikväll ska hon på discokalas som varar till 21.30. Vet med andra ord en som kommer att vara helt slut ikväll ;-)

Vågen visade minus idag. -1,4 kg och totalt är 25 kg borta.
Har kommit igång igen med min träning efter ofrivilliga 5 veckors uppehåll. Benen känns lite tunga men jag sprang i tisdags och igår. Känner mig ändå nöjd med det. Har haft hyfsat ont sista veckan, smärtan har ökat..


Tack för tummarna igår Ann-Sofie!
Det gick som en dans :-)

6 kommentarer:

  1. Haha jag visste det :-).
    Men grattis till att ha kommit igång igen och den totala minskningen är ju kanoners du är sjukt grym alltså! Tråkigt att smärtan har ökat :-(

    Jo vi ändrade för 2 veckor sen ( i helgen )

    Ha en underbar fredag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ha en skön helg.
      Jag ska kurera lilleman nu. Tempen visar fortfarande 39,3.
      Kram!

      Radera
  2. Grattis till din otroliga viktminskning :-)
    Strongt gjort
    hoppas sonen kryar på sig nu o att ni andra inte blir sjuka....

    Ang wookreceptet så ska jag leta fram det och skriva ut det på receptbloggen :-)

    Ha en skön lördag!
    kram ❤

    SvaraRadera
  3. http://mermickisrecept.blogspot.se/2015/03/kyckling-wook-med-cashewnotter.html?m=1

    Här finns receptet på wooken
    Vi har ätit den idag igen o alla gillade den
    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥