måndag 23 mars 2015

Vabbuari

Vabbuari är slut. Det är ju mars nu! Snart april... Men här hemma fortsätter sjukstugan. Trean blev ju dålig i onsdags förra veckan. Igår kväll började ettan frysa och tempen visade lite över normal temp. I morse när hon vaknade stod tempen på 39,3. Så idag är både ettan och trean dåliga. Undrar när det är tvåans tur? Själv känner jag att halsen känns irriterad och öm. Jag kan ju inte få feber med min behandling eftersom Roactemra "maskerar" det. Men dåligt kan man ju må ändå...

Åkte iväg på en snabb inhandlingstur i förmiddags. Glass, febernedsättande, zyx och strepsils. Dessutom två nya sorters te som både smakade jättegott enligt ettan.


När jag ändå är hemma så passade jag på att klä riset som tvåan och jag plockade i lördags. Kycklingar, ägg och några häxor har hängts upp på grenarna. Lite fjädrar borde jag kanske inhandla. Påsken har flyttat in! Utanför fönstret skiner solen... synd bara att det (som vanligt) blåser hur mycket som helst. Och då bor vi inte ens vid kusten ;-) Dags för lunch. Idag blir det kycklingsallad med hemmagjort vitlöksbröd. Extra mycket vitlök för att skrämma bort eventuella baciller :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥