fredag 27 mars 2015

Det började som influensa...

Detta har varit en lång seg vecka och ännu är den inte slut. I lördags fick jag så fruktansvärt ont i mina ben. Funderade inte över det speciellt, jag vet ju vad det beror på. Tog min spruta som vanligt. På söndagen mådde jag verkligen uruselt och framåt kvällen kom febern också. Sedan var influensan ett faktum. Har mått och mår fortfarande riktigt dåligt. Lederna har ballat ur också pga influensan. De senaste dagarna har jag haft svårt att andas så efter kontakt med reumatologen så fick jag igår en läkartid. Jag gjorde en hyfsat bra anamnes. Hade känt av och hört biljud på höger lunga.. dessvärre hade jag rätt. Lunginflammation och tyvärr också en ny bihåleinflammation. Antibiotikabehandling i 10 dagar, bricanyl och smärtstillande. Ev åker jag på cortison också...


Så just nu mår jag som jag mår. Som en trasig vante...
Lilleman fyllde 7 år igår. Han fick utökat sin Star Wars-samling med ytterligare några gubbar. Han har sparat sin veckopeng länge och högst på listan står nu Jabba the hut. Gissar att han kommer att köpas i helgen :-)

1 kommentar:

  1. Näe så jobbigt hoppas all medicin hjälper och att du snart är tillbaka på banan igen. Krya på dig och grattis till lilleman :).
    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥