torsdag 31 januari 2008

När Hanna föddes 2004-12-09

Jag hade BF den 18/12 2004.
På onsdagen den 8/12 var jag hos BM.
P.g.a förhöjt blodtryck och för höga levervärden,
så bestämdes det då att jag skulle sättas igång på torsdag morgon.

Klockan 08.00 hade vi en tid på förlossningen.
Kom dit och fick ligga med CTG ett tag, allt såg fint ut.
Efter ett tag kom läkaren in och kände på mig, kom fram till att jag var öppen ca 1 cm och att tappen kändes mogen.

Jag fick därefter komma in på förlossningsrum nr 8.
Ganska snart därefter tog dom hål på hinnorna och fostervattnet fullkomligt forsade ut.
Satte då också en skalpelektrod på Hannas huvud.
Jag började känna lite sammandragningar efter en stund men inget mer.
Sedan blev tiden låååååång...

Vi gick (läs halvsprang ) runt på avdelningen för att skynda på det hela.
Med jämna mellanrum kom dom in och kollade hur mycket mer jag hade öppnat mig.
Men som sagt så gick det långsamt.

Vid 18 gjorde det så pass ont att jag började med lustgasen och
den var precis som förra gången, helt underbar.
Kl 20.45 var jag öppen 8 cm, 20.58 ville jag krysta.
Lustgasen ökades på och på 1 krystvärk kom Hanna ut.

Hon vägde 3670 gram och var 51 cm lång.
Så torsdagen den 9 december kl 21.00 föddes Felicias lillasyster, Hanna!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att det gick så fort till slut!
    En supersöt tjej till!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥