torsdag 31 januari 2008

När Felicia föddes 2003-03-06

Det hela började på onsdag eftermiddag den 5/3 2003.
Jag var hos BM på eftermiddagen och hon konstaterade att jag då varöppen ca 2,5 cm. Hon sa att hon definitivt trodde att det skulle bli bebis mycket snart.

Vid 20-tiden på kvällen började jag att få värkar.
De kom först med ca 1 timmes mellanrum och därefter blev det tätare och tätare!
Jag hade ont, och spenderade därför nästan hela natten i duschen!

Vid 05 på morgonen den 6/3 hade jag enbart 2-3 minuter
mellan värkarna och nu gjorde det SUPERONT!
Så jag väckte maken och sa att vi måste åka in nu!

När vi kommer in på UMAS, ca 05.30 så konstaterade
barnmorskan att jag var öppen 8,5 cm.
Hon blev alldeles chockad och var tvungen att hämta en kollega,
för att konstatera att det inte var hon som hade fel!
Men hon hade rätt för sig! Så vi fick komma in på förlossningssal nummer 11.

Kl 09 tog BM hål på hinnorna och vattnet forsade ut!
Nu började jag med lustgasen också, blev erbjuden akupunktur men tackade nej.
Ja sen gick det ganska så snabbt..
Efter 45 minuters krystvärkar, klockan 11.01 kom Felicia till världen!
Hon vägde 3965 gram och var 50 lång samt ljuvligt söt!

1 kommentar:

  1. Det gick undan - särskilt för att vara första gången!
    Supersöt tjej blev det i alla fall!

    kram, Lotta

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥