måndag 21 januari 2008

Hemma Igen

Vilken natt det blev efter att jag hade skrivit det sista inlägget här igår...
Jag hade bara sovit en stund när jag vaknade och
hörde Hanna stå i hallen och kräka. Två ggr dessutom.
Håkan steg upp först och tog hand om Hanna.
Jag fick gå ner och hämta moppen och golvmedel.
Hela hallmattan där uppe var full av spaghetti och köttfärssås :-(
När Hanna var badad och tvättad så kröp hon ner i sängen igen.
Sov faktiskt hela natten fram till 07.15 då vi väckte henne.

Vi skulle ju på ultraljud idag.
Så jag fick ringa barnens mormor och be om hjälp.
Hon var så snäll så hon tog ut en livsdag på jobb och stannade hemma.
Så hon passade flickorna när vi var iväg. Som ni förmodligen redan vet så
får man inte lämna syskon på dagis om en är magsjuk.

08.55 kom vi in på ultraljudsavdelningen.
Satt ner i väntrummet en liten stund bara och sedan fick vi komma in.
Allt var bra med bebisen. Den beräknades vägda 1972 g just nu.
Och 3500 g om jag går full tid.
Vi fick en bild på ansiktet, en på foten, och en på handen.
Jättemysigt.
Efter ultraljudet blev det lite shopping.
Håkan släppte av mig på Mobilia,
och när jag var klar där så hämtade mamma och flickorna mig.

Nu ska jag vila.
Får passa på att ta en lur nu när man kan.

1 kommentar:

  1. Bläää.
    Stackars Hanna, hoppas hon mår bättre nu.

    Spännande med ul, jag kommer ihåg hur mysigt det var att få kika in till dem!

    Fortfarande dåligt med varmvattnet, ja...

    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥