söndag 10 september 2006



Härliga September, nu är du här!

Snart är den riktiga hösten här.
Fina höstdagar är det bästa jag vet.
Hög luft, blå himmel och strålande sol samt en sådär 11 grader.
Då är det ljuvligt att vara ute och promenera.

Jag och hunden vi tar våra rundor...
Hunden heter M och är 2½ år, hon är en cavalier king charles spaniel tik.
Hon är en pigg och glad liten vovve som älskar det mesta.

Vem jag är?

Jag är en hyfsat galen tjej, kvinna. Har hunnit fylla 23 år denna sommar.
Jag är nog som de flesta andra men jag kan ju nämna några egenskaper.

- spontan
- glad
- positiv
- ENVIS
- halvgalen
- sprallig
- omtänksam
- har rejält med skinn på näsan
- har dåligt morgonhumör
- noll tålamod (illa med 2 barn)


Jag bor i en mindre stad i Skåne. Har faktiskt bara bott här i knappt 2 år.
Men trivs som fisken i vattnet. Här är lagom "stort".
Här finns allt man behöver.
Naturen är fin, så vad kan man sakna?

Vi äger ett mysigt litet radhus. Vi = jag och min man.
Ja jag har en man. Sedan 7 år tillbaka.
Den 21 augusti 1999 gled han fram i sin traktor (läs volvo av äldre modell) utanför mitt hus. Steg av bilen. Snubblade in över tröskeln och hälsade med ett fast handslag.
Jag blev blixtkär, han också och vi fortsatte att träffas.
Och än idag är vi tillsammans, fast nu som man och hustru.
Den 20 juni 2003 gifte vi oss i nordens äldsta stenkyrka.
Regnet det bara öste ner..
Men det blev en fin dag, en dag som vi alltid kommer att bära med oss.

Så.. då vet ni alltså att jag är kvinna och fru.
Kan då tillägga att jag också är - Mamma.
Jag och H (som maken heter) har två fina töser tillsammans.
F som är född 030306 och H som föddes 041209.

Nu har ni iallafall en liten koll på vem J A G är :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥