fredag 30 mars 2018

Våren kämpar på i Skåne

Igår passerade ännu en snöstorm och marken blev vit igen. Men idag skiner solen och vårblommorna kämpar i rabatterna. Härligt att se! Många gånger har jag hoppats på att snön ska smälta bort men så har nya snöfall kommit och våren har känts långt borta. Nu känns det dock hoppfullt igen 😏



I tisdags förmiddag var jag hos Previa igen och träffade psykologen. Han är verkligen jättebra att prata med. Nu har jag ett besök kvar där. Man har rätt till tre besök enligt avtalet mellan min arbetsgivare och Previa. Sedan är tanken att jag ska fortsätta hos KBT-psykolog här där jag bor. Men de hade tyvärr 6 veckors väntetid innan en ledig tid fanns...

En låsning i ryggen har jag också lyckats dra på mig. Har gått med den i snart 2 månader och har gjort en del rörlighetsövningar själv här hemma. Men i veckan kikade reumatologens sjukgymnast på mig och skrev ut övningar som jag ska göra varje dag. Hon satte också upp mig i kö till bassängtid. Reumatologen erbjuder bassängträning i en varmvattenbassäng för alla patienter. Jag gick där för några år sedan, har gått i flera omgångar men nu verkar det vara behövligt igen.

Veckans bästa och skönaste stund var dock i onsdags kväll då jag drog på mig träningskläderna, satte igång bra musik och sprang en drygt 3 km lång runda. Inga statistikljud alls i öronen utan bara jag, löpningen och musiken i ett. Det var så skönt! Jag har inte sprungit sedan i oktober förra året då jag kom in i ett skov som stoppade mig fram till nu.

Ha en fin långfredag!

2 kommentarer:

  1. Trist med mera snö, här i "norr" hoppas vi slippa mera snö, men det kommer väl...
    Så snabb du är i joggingspåret trots dit uppehåll! Jag var ut för första gången i år och hade väl en snittid på 7 minuter!!
    Ha en Glad Påsk, och hoppas din rygg ger med sig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att våren kommit till er, hemma på min gata så har vårjackan åkt fram.
    Kram

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥