torsdag 22 mars 2018

Boktips vid Paniksyndrom

Det är verkligen effektivt med KBT och att förändra sitt sätt att tänka samt tolka tankar.
Jag känner mig nästan helt som mig själv igen. Dvs jag har tankarna under kontroll, ångesten är i princip nästan helt borta och jag kan vara som vanligt igen. Jag jobbar mycket med det dock. Mycket mental avslappning i form av mindfulness, men jag har också plöjt igenom flera bra ljudböcker med guidade övningar och instruktioner mot ångest och panik.

Följande ljudböcker rekommenderar jag (finns tillgängliga hos BookBeat om du har det):

Ta bort Panik - Tommy Enhager
Fri från oro och ångest - Rolf Jansson
Mental träning och Avslappning - Eric Thyrell

Boken Ingen Panik - Per Carlbring och Åsa Hanell är också mycket bra.
Innehållet i boken handlar om hur man blir fri från panik- och ångestattacker i 10 steg med kognitiv beteendeterapi. Jag har kommit till steg 2. Det är inte bara att läsa utan man ska också svara på en hel del frågor och göra övningar.


Allt ovan i kombination med besök hos KBT-psykolog och vila gör gott för knopp och kropp 👌

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du hittade till mig :) och gjorde avtryck!
    Det gjorde ju att jag hittade dig. Ska bli kul att följa dig.
    Ta hand om dig och tänk positiva tankar...så ofta du kan..

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Ha en fin helg :-)

      Kram

      Radera
  2. Åhhh vad glad jag blir att du mår bättre.
    Massor med kramar

    SvaraRadera
  3. Så bra att du hittat hjälpmedel! Krya på dig!!! ♥

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥