måndag 21 december 2015

Första jullovsdagen

Idag kom mina armband från Starkreumatiker. De får nu pryda min handled tillsammans med armbandet från Fitbit...


Första jullovsdagen är här. Jag vaknade strax innan 08.00. Smög ner till maken som skulle kila iväg till jobb, hann säga godmorgon innan han gick. Sedan satte jag igång lite julmusik och tog fram grötkastrullen. Kokte havregrynsgröt till frukost och sedan väckte jag barnen. Det blev en mysig frukost tillsammans innan alla försvann på olika håll... 

Efter lunch tog vi en långpromenad. Tvåan har fortfarande vissa problem med sin fotled. Han var gipsad i 4 veckor (seriegipsning). Syftet med detta var att tänja ut hans hälsena på höger fot. I torsdags var det två veckor sedan han släppte gipset men trots det så är han ändå väldigt stel. Han behöver promenera och röra på sig för att jobba upp rörligheten och musklerna i benet och foten igen. Så det blev som sagt en långpromenad med stopp på flera olika lekplatser... När man tittar ut kan man inte tro att det är Julafton om 3 dagar. Gräset är grönt och termometern visar på 10 grader varmt. Jag vill ha en vit jul och snö! Önska kan man ju :-)


Jag hade tänkt att vi skulle göra smällkarameller under eftermiddagen men tyvärr verkar allt silkespapper vara slut i de närbelägna butikerna. Så vi får tänka om. Kanske kan man använda tidningspapper istället?

3 kommentarer:

  1. Vilka fina armband:)
    Och visst är det härligt med jul och allt mysigt pyssel!
    Även om jag också helst sett att det snöat ute:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tidningspapper med röda band blir nog fint. Ha en god jul, kram

    SvaraRadera
  3. Tassar in och önskar dig en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥