lördag 12 oktober 2013

Snart är det slut

I onsdags skickade jag in examensarbetet för sista gången till handledaren innan det är dags för opponering. Examinationen kommer att ske den 5 november enligt schemat. Ja om det nu inte ändras igen... Den 11 november börjar nästa kurs som heter Att vara lärare. Det är lite roligt att vi avslutar utbildningen med den kursen. Första kursen när vi började hette nämligen Att bli lärare.

Efter första veckan går vi ut på 4 veckors VFT och när de veckorna är över så är vi inne i mitten av december månad. Enligt kursguiden kommer vi dock att ha fullt upp. Dessutom har jag flera examinationer i min kvällskurs då också... Men gott folk, den 17 januari är allt över. Examensdagen är äntligen här. Så nu laddar jag för de sista månaderna innan vi avslutar 3½ års högskolestudier.

Igår var jag på två intervjuer. Ja det närmar sig slutet och därmed behöver jag ett jobb. Jobbar ju redan som ni vet men önskar att fortsätta på annat håll. Så jag sökte två olika anställningar och blev kallad till intervju på båda igår. Båda gick bra. Jag var så nervös! Iskall om händerna, knäskålarna skakade lite lätt och jag hade världens minsta urinblåsa haha... Men det gick bra ändå. Nästa vecka bör jag få besked! Har sökt en tredje tjänst också och där håller man nog fortfarande på med ansökningarna. Hoppas på att höra ifrån dem också.
Det ger så mycket erfarenhet att "se sig omkring", gå på intervjuer och få en bild av olika skolor och förskolor runtomkring. Jag tror att det är bra :-)


Färdig i skolan är jag dock inte bara för att jag får min examen. Jag har sökt kurser till nästa termin också. Kunskap är en rikedom som man aldrig kan få för mycket av :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥