söndag 13 oktober 2013

Hunden tar katten...

Söndag kväll och helgen har varit ganska lugn. Maken blev dålig igår eftermiddag. Han fick en fruktansvärd huvudvärk och hade sedan dagen innan också halsont. Igår kväll visade tempen att han hade feber också. Så av honom såg vi inte mycket varken igår eller idag. Han har legat där uppe i sängen nerbäddad. Regnet har vräkt ner hela dagen, jag har bakat och pluggat om vartannat och barnen har bråkat, härlig kombo. Funderade ett tag på en PW i ösregnet men det blev aldrig av... Det är mycket kärlek här hemma nu. Syskonkärlek. Ibland älskar de varandra lite för mycket, lite för ofta. Hunden tar katten, katten tar musen, musen tar hunden ja eller något sådant haha.. Men de är trots allt härliga alla tre.

Trots tjafs och bråk om allt och inget så fick jag pluggat klart det jag skulle. Nu är jag helt färdig med montessorikursens alla examinationer fram till januari. Har en sak kvar att göra och det är att tillverka ett praktiskt material som ska redovisas i december. Funderar och funderar, tror att det blir något med djur. Tänkte i så fall öva materialet lite grann på mina barn på jobb :-) På tal om jobb så är det snart färdigjobbat för ett tag. Hela vecka 46 spenderas i skolan och sedan följer fyra veckors VFT.


Om exakt 2 månader är det Lucia och julen är här.
Men det är fortfarande ett tag dit och en hel del att göra innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥