tisdag 30 januari 2018

Plagg efter plagg åkte av

Det är väl för tidigt att hälsa våren välkommen i slutet av januari 🤔 Men två små nyckelpigor var ute på promenad idag i vårsolen. Första soliga dagen på evigheter och solen visade sig bara några timmar men ljuvligt var det. Jag ställde mig mot en tegelvägg och blundande, lät solen värma mitt ansikte. Underbart! 


Jag skippade att sätta mig i personalrummets soffa under min rast idag och tog istället en härlig halvtimmes promenad. Jag orkade inte att ta av mina tjocka överdragsbyxor, jackan, halsduken osv så jag fick knäppa upp kläderna och plocka av plagg för plagg under promenaden. Vilken tur att jag hade kläder kvar på kroppen när jag kom tillbaka till jobb igen 😁

Barnen ropade glatt ”åh titta solen, nu är det varmt” 😅 Vilken besvikelse när jag berättade att det trots solskenet fortfarande var vinter och kallt ute. 

6 kommentarer:

  1. Haha, här är det ruggigt, just nu ett litet uppehåll i regnandet och det är inte lite regn som kommer ner heller. Ja hoppas verkligen att våren kommer snart.
    Ha det bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regn och regn ja... Men efter regn kommer solsken :-)
      Kram!

      Radera
  2. Vilken härlig dag! Och att se nyckelpigor så här tidigt har jag inte varit med om. :-)

    SvaraRadera
  3. Gud vad underbart!! Här i Göteborg regnade och snöade det samtidigt och blåste, typ alla årstider i ett! Haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen.
      Här blåser det alltid, skåne i ett nötskal ;-)
      Ha en fin helg!

      Radera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥