tisdag 19 maj 2009

Idag kom domen

När klockan var 7.45 i morse så ringde det på dörren. Det var besiktningsfirman från Folksam. Efter undersökningar visade det sig att vi har fukt i tvättstugan (källan), hallen, köket och under trappan. Även toaletten nere är fuktskadad men man ska försöka rädda den genom att torka upp. Nu över helgen måste vi tömma ut möbler för på måndag morgon kl 7 kommer byggfirman och river allt samt gräver upp golven. Trevligt va? Vi kunde räkna med att det skulle vara färdigt i oktober.... Så det blir en intressant sommar det här. Jag kommer att ha flickorna hemma från och med midsommar. Alla förstår ju att man inte kan befinna sig hemma i den röran så vi får väl hälsa på goda vänner jämt och ständigt. Sen får man kanske vara glad för att det är sommar också. Med andra ord så hoppas vi på riktigt sommarväder så att vi kan vara ute. Och när köket är rivet så får vi väl leva på mikromat och grillat. I slutändan blir det här nog alldeles förträffligt. Det är bara världsliga ting och inget att gräva ner sig för. Så länge familjen är komplett och vi har varandra så klarar vi oss fint. Men i vilket fall som så håll gärna en tumme eller två för att vi slipper riva upp golven i vardagsrummet/matrummet också!

5 kommentarer:

  1. Usch stackars er o drabbas så här. Har ni fått reda på vem som måste betala allt detta??
    En fördel kanske är ju att nu får ni de renoverat o allt.
    Jag håller tummar o tår så hårt jag kan att allt löser sig till de bästa.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Jag har hållt tummarna för er sedan första dagen du skrev om eländet... Ja, redan när ni hade problem med varmvattenberedaren. Jag har bilder på hur det såg ut hos oss.. Lider så med er.. Ni har i alla fall blivit rejält för beredda på att det tar tid. Till oss sa man 10 veckor ca. Vi bodde i husvagnen i 10 veckor, men det tog 16 v innan det började likna ett hem igen. Massor av kramar och du vet var jag finns om det är något ni undrar över!

    SvaraRadera
  3. Du vet att ni ALLTID är välkomna hit, glöm inte det... Vi har än så länge spis mm så mat ordnar vi. Snart står vi också utan det men då grillar vi, hrligt med sällskap.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. NEEEEEEJ!
    Fy, va jobbigt.
    Åh, jag som höll tummarna för att det bara var tvättstugan.

    Jag har rörigt här, men ni är ALLTID välkomna hit!
    Jag har nya vitvaror installerade och en stor fin gasolgrill!
    Och ett stort matbord! ;-)

    kramar, Lotta

    SvaraRadera
  5. fy fanken säger jag bara, vilken jä...otur *SUCK* Ni är så välkommna hem till oss med, vår spis har några år på nacken men den funkar och stort matbord har vi med, tror ni får fullt upp i sommar med att hälsa på vänner och grannar hahaha... Tänker på er många kramar =)

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥