onsdag 15 februari 2017

Med näsan i böckerna...

I början av februari började jag läsa en 7,5 hp kurs (distanskurs med fyra träffar) på Malmö Högskola. Kursen (Handledning och bedömning av lärares professionsutveckling) har väldigt bra kurslitteratur. Jag har plöjt igenom 2 av 5 böcker redan.

När böckerna är bra och ämnet är intressant då läser man lätt. Jag skickade in den första uppgiften i helgen vilket känns skönt. Uppgiften ska vara inne 1 vecka innan nästa kurstillfälle, alltså den 2 mars. Men eftersom jag vet att min operation kommer att krocka med något av kurstillfällena här under våren så ligger jag gärna steget före med uppgifterna som ska skickas in.

Igår och idag har jag varit hemma med Trean. Han vaknade upp i lördags och mådde sådär. Senare under lördagen kom febern smygandes likaså halsont och förkylning. Idag är tempen nere på 38,0 och jag hoppas att den sjunker ännu mer under dagen. Förhoppningsvis kan vi ta en feberfri dag hemma imorgon och tillbaks till skolan på fredag. Det är planen iallafall :-)

Hoppas att ni får en härlig onsdag!
Här skiner solen, bara det gör att man känner sig väldigt glad och tacksam.

9 kommentarer:

  1. Oj vad du står i :D
    Hoppas verkligen trean frisknar till.
    Vad skönt med sol, här regnar det och ska göra ett bra tag till :(

    Ha en bra onsdag kväll!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade feber igårkväll också. Så det ser ut som att han får stanna hemma även imorgon fredag.
      Hur är det med ditt knä?
      Kram!

      Radera
    2. Näe vad jobbigt, resten av familjen här är oxå sjuka, sambo börjar bli bättre men han har varit dålig i 2 veckor, sonen i 1 vecka nu. Jo då knäet sitter kvar :D, fortfarande lite svullet och spänt, kan böja det en aning men inte helt men kan ta mig fram utan kryckor men med knäskydd. (heter det så?)
      Kram

      Radera
  2. Va duktig du är som pluggar! Krya på sig där hemma, och tack för kommentar i min blogg! Kram och sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska krya på honom.
      Lycka till med "flytteriet". Det är roligare att packa upp än att packa ner :-)
      Kram

      Radera
  3. Älskar att läsa dock inte alltid läroböcker...lycka till med resten av kursen o krya på trean

    SvaraRadera
  4. Lycka till med resten av kursen och hoppas 3:an är kry :) kram

    SvaraRadera
  5. Tassar in och säger Lycka till och trevlig fredag.

    SvaraRadera

Tack så hjärtligt!
Svar på din kommentar får du här ♥